Werkwijze & Opties

 Hoe werkt exit analytics?
Met exit analytics wordt belangrijke informatie van uw vertrekkende medewerkers verzameld, geanalyseerd en verwerkt tot meetbare data. Deze worden naar u terug gerapporteerd voor analyse en sturing. U krijgt de beschikking over uw eigen online dashboard. Wij passen deze direct aan op uw logo en eigen stijl van communiceren. Wij nemen alle zorg uithanden en regelen de opzet van het systeem. Binnen 24 uur kunt u starten.
 Vraag een demo voor het dashboard aan »

» Vragen opmaat
Voor het verzamelen van informatie hanteren wij een online of schriftelijke vragenlijst. Deze vragenlijst is wetenschappelijk onderbouwd en achterhaalt naast de vertrekredenen ook de achterliggende motivatoren. Daarnaast komen onderwerpen als persoonlijke ontwikkeling, arbeidsomstandigheden en management aanbod. Maar iedere organisatie is weer anders. Daarom stemmen we eerst de vragenlijst af op uw wensen (uw huidige vragenlijst kan ook opgenomen worden).
 Vraag een demo voor de vragenlijst aan »

» Anoniem onderzoek
Door als externe partij de anonimiteit van het onderzoek voor u te waarborgen verkrijgt u extra betrouwbare en dus meer waardevolle informatie dan tijdens een persoonlijk gesprek of een �niet anoniem� onderzoek. De vertrekkende werknemer ervaart een vrijer gevoel, de antwoorden zullen minder sociaal wenselijk en meer open zijn. U krijgt inzicht in hoe medewerkers werkelijk over uw organisatie denken.

» Te nemen stappen?
Tijdens het onderzoek worden de volgende stappen doorlopen. 
Stap 1: Afstemmen methode & vragenlijst. 
Stap 2: U geeft door wie vertrekt ( gegevens vertrekkende medewerker). 
Stap 3: Wij nodigen de vertrekkende medewerker uit voor het invullen van het exit interview. 
Stap 4: De medewerkers vult de vragenlijst (online of schriftelijk) in. 
Stap 5: U houdt een (kort) persoonlijk gesprek met de medewerkers om gepast afscheid te nemen. 
Stap 6: U ontvangt de resultaten direct op uw online dashboard en in de jaarlijkse rapportage. 
Stap 7: U ontvangt advies (extra optie). 

» Helpdesk & Service 
Voor vragen is er een helpdesk, beschikbaar tijdens kantoor- en avonduren. 
Telefoonnummer 05 23 – 23 31 85 of via email: helpdesk@interMaction.nl.

Offerte aanvragen | Demo aanvragen | Bel mij terug |